top of page
  • Zdjęcie autoraSzkolne Koło Wolontariatu

Pamiętacie Tomka?😎

Zaktualizowano: 23 sty 2021

Wiosną 2020 prowadziliśmy zbiórkę pieniędzy dla Tomka Grella, podopiecznego Fundacji Moc Pomocy, który w wyniku wypadku komunikacyjnego stracił nogę. Przeprowadzony był kiermasz babeczek oraz kiermasz różności. Środki na protezę i rehabilitację udało zebrać się w 3 miesiące i Tomek stanął na nogi!

Przeczytajcie, co mówi teraz o swoim życiu:

""Amputacja…? Dla niektórych powód do smutku i żalu. Dla mnie to powód do poznawania nowych, wspaniałych ludzi i sposób życia. Początki zawsze są trudne, ale to jak je rozegramy będzie kluczowym punktem w grze pt. życie W sporcie, jeśli nie przygotujesz się do meczu, nie będziesz w stanie zdobyć punktów. Tak samo jest z życiem po amputacji. Jeśli nie będziesz zdeterminowany do powrotu do sprawności, to niewiele osiągniesz, lecz jeśli rozpoczniesz rehabilitację i dasz radę wytrzymać ból, jaki Cię czeka, to żadna siła nie będzie w stanie Cię powstrzymać, by stanąć z powrotem na nogi

Dzięki moim przyjaciołom szybko uporałem się z problemem utraty nogi na poziomie psychologicznym, co znacznie przyspieszyło proces rehabilitacji Moim celem na początku, po 2 miesiącach leżenia w szpitalu, był jak najszybszy powrót do chodzenia Po odebraniu pierwszej protezy oswojenie się z nią zajęło mi to 3 dni, a po 3 miesiącach zacząłem biegać Skąd tak szybki efekt? Z nastawienia i ciężkiej pracy jaką mam za sobą. To jeszcze nie koniec, lecz wiem, że najtrudniejsze jest już za mną, a to co mnie czeka nie przeraża mnie. Obecnie jestem szczęśliwym 20-latkiem z chęcią do życia i łamania barier, jakie stawia nam świat

Więc jeśli myślisz, że amputacja to koniec świata, jesteś w błędzie. To dopiero początek"


Obecnie Tomek jest Asystentem Wsparcia i sam pomaga osobom po wypadkach. Wrócił też do aktywnego uprawiania sportu.









24 wyświetlenia

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page